1 November



Jag jobbar mycket med att utveckla projekt genom att skriva om dem under tiden som jag fotograferar eller innan jag börjar med dem, i formuleringar kan jag finna förståelse och genom skriften kan jag uttrycka mig inför mig själv lättare än i ens mitt eget huvud konstigt nog. Så när en liten söt finsk fågel frågade varför jag fotograferade så började jag skriva helt enkelt.

Någonstans i slutplederingen står det nu:
"Jag är mitt fotografi.
I mitt fotografi finner jag mig.
Jag kommer aldrig att finna svar."
Och det tycker jag sammanfattar hela tankegången ganska bra.

Klarade att springa milen och lite till igår förresten, tjoho! Göteborgsvarvet till våren?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0