24 April

 

En vecka har nu gatt och vi har hunnit med mycket, minst sagt. Vi har akt runt till flera stader och shoppingstallen och det har blivit mycket bilder. Jag har till och med funnit mig en hatt till sist efter mycket letande, det kanns som om att nastan varje larare har forsokt hjalpa mig att hitta en hatt.



Man forstar nastan varfor folk kor runt i sa stora bilar har, det ar ganska latt att kanna sig lite lite om man gar runt pa trottoaren. Vagarna ar breda, bilarna ar stora, avstanden mellan allt ar lojliga. Det ar verkligen annorlunda till vad man ar van vid. Om man ska kopa skor och inte bor nara ett shoppingcenter sa tar man bilen till ett stalle som saljer skor (och godis saklart), du kommer antagligen att ga in i ett groteskt stort hus som inte ar omgardat utav nagra andra hus och om du ska till en affar pa andra sidan gatan senare sa ar det rena rama sjalvmordet att forsoka ta sig over utan att anvanda bilen, du kommer bli tutad pa, fa springa och antagligen bli stannad av polisen. Valkommen till USA.



Man masta vall nastan namna maten med, den ar ganska extrem som allt annat. Men det betyder inte att alla ater friterad glass eller friterade snickers pa food courten i north park, jag tror inte att jag sag en enda person som at det dar faktiskt. Men jag kan vall ta ett exempel pa hur det kan se ut ibland, Linnea bastallde en vaffla idag nar vi var och at frukost pa ett stalle med David och hans fru och fick den storsta vafflan jag nagansin sett, och det kostar nastan ingenting alls att ata sig matt. Var pa en restaurang igar som hette Wasabi i nort park som hade den godaste maten hittils i USA for under hundralappen, och da at vi middag sa priset hemma hade vall varit i alla fall det dubbla.



Vi var ute hos en indian som orjan kanner i Fredags och fick rida runt lite pa hans hastar, det var nog en upplevelse man latt kan ta med sig tills man dor, kanske inte den biten dar det borjade hagla och vi nastan fick se en tornado pa ett ratt sa otrevligt avstand utan att ha nagot slags skyddsrum i narheten men man far ta det goda med det onda. Senare sa red vi ut i sma grupper och jag fick ta mig en tur precis medans solen gick ner, vi degade runt pa hastrygg i en timma genom vatten och skog.



Det har kommer nog att vara en fin resa.

Kommentarer
Postat av: nina

skit, nice! allt låter sjukt kul. hade dock inte velat vara i närheten av en tornado...(nästan)....eller jo kanske, det hade vart coolt :P

2011-04-25 @ 10:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0