2 Maj



Idag tog vi en utflykt med bussen in till downtown dar vi bytte till en annan linje som gick till andra sidan stan. Sen gick vi runt dar och fotograferade i nagra timmar. De bebodda delarna av Joplin verkar se likadana ut vart man an aker, det ligger en massa envaningshus utspridda i fina rutnat av vagar. De flesta hus ar mer eller mindre forfallna och har en eller flera bilar pa uppfarten. Manga hus hade hundar pa bakgarden som inte verkade sa venliga.



Vi traffade nagon snubbe utanfor ett hus som undrade vad vi gjorde, dom ar valdigt pratsamma har. Fick höra i stort sett hela hans livshistoria, smaka pa hans frus kakor och se hans motorcykel pa lite under en kvart. Alla jankare vi traffat hittils har varit valdigt snalla, en pa Kum&Go macken fragade vad jag tog kort pa och nar det kom fram att jag kanske tyckte att namnet var lite roligt sa fick jag en tandare med loggan pa, inte helt fel.



Det gick runt en del katter med som sag ganska tillrufsade ut. Har ligger en och saver under en buske, Malin ar ganska overtygad om att den rorde pa sig i alla fall.



Det fanns en del intressanta brevlador, bilar och hus att fotografera i varje fall. Det kanske inte ar det sakraste omradet att strosa runt i men jag tror inte att det ar sa osakert, det finns ju sa manga poliser har att man knappt kan ga en kvart utan att se en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0