4 April


Två bilder från en kort resa till Jönköping där Holgan fick följa med, lite höftade exponeringstider men blir ju roligare så.
Emma tyckte att jag såg ut som en idiot när jag sprang efter och fotade den gamle mannen på den andra bilden fast det var det värt, exponeringen kanske var på någonstans runt två sekunder.

Var iväg med våran sjukt excentriske bildskole lärare och några andra idag och kollade på en lokal till en utställning vi ska ha till våren, maj någon gång. Först springer han runt och pratar om lite idéer han har sen lägger han sig på soffan och sover lite medans de andra diskuterar sen upp som ett skott igen och berätta om vad han har kommit på under tiden. "Kom ihåg, gör först fråga senare!" Kanske blir dagens citat. Han har väldigt mycket funderingar om att vi ska blanda textil och keramik med målningar och fotografier, ett spår som jag kanske inte riktigt backar hela vägen eftersom att det känns som om att det kan bli rörigt och att våra bilder lätt kan försvinna i vimlet. Våra tavlor kanske får mer uppmärksamhet om vi har en egen liten "avdelning" men det kanske bara är elitisten i mig som sitter och funderar.
En sak är säker, om bildskoleläraren får bestämma allt så blir det snabbt kaos, fast det är ju inte alltid fel.
The Knife – Silent Shout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0